Medical taping

Medical Taping

Het Medical Taping Concept is van oorsprong Aziatisch. Het tapen heeft naast een stabiliserende werking op gewrichten ook een stimulerende en ondersteunend effect op de spierfunctie en de bloed- lymfcirculatie.

Het wordt onder andere gebruikt voor:
• (na) Behandeling van blessures aan het bewegingsapparaat
• Vermindering van oedeemklachten of bloeduitstortingen
• Houdingscorrectie
• Behandeling van overbelastings klachten als tenniselleboog of golferselleboog
• Bestrijden/verlichten van (spannings)hoofdpijn
• Hooikoorts

Medical Taping bevordert het lichaamseigen herstel, zonder je te belemmeren in je bewegingsvrijheid. Het vergroot juist de mobiliteit door de functieverbetering.

Het tape komt qua elasticiteit en gewicht overeen met de menselijke huid. Daardoor heeft het een soort liftende werking op het opperhuid.
Dit zorgt meteen voor een drukvermindering, waardoor bloedcirculatie en lymfafvoer worden hersteld. De druk op de pijnreceptoren neemt af waardoor de pijn vermindert.
Het belangrijkste effect van de medical tape is het stimuleren van het zelf genezend vermogen van het lichaam.
De tape kan meerdere dagen gedragen worden, waardoor het genezingsproces continu ondersteund wordt.

Ook kunt u ermee douchen en zwemmen waardoor u 24 uur lang profijt kunt hebben van deze manier van behandelen met als gevolg: pijn vermindering en een snellere genezing.